Γάμος: πώς θα γεφυρώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες;

της Βάσιας Μανίκα, mednutrition.gr

Μια αλλαγή κατάστασης από το «Άγαμος» στο «Παντρεμένος» και ξαφνικά γίνονται αλλαγές (χαοτικές, πολύ συχνά) σε όλα τα επίπεδα: Κοινωνικό, οικονομικό, φιλικό, ερωτικό, ευρύτερα οικογενειακό, σωματικό. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η οικογενειακή κατάσταση έχει άμεση συσχέτιση με την αλλαγή στο σωματικό βάρος, σε βαθμό που ακολουθεί δεύτερη μετά την ηλικία.

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει, επίσης, ότι όταν ο ένας σύντροφος αυξήσει το σωματικό του βάρος, τότε ο άλλος σύντροφος έχει διπλάσιες πιθανότητες να αυξήσει κι εκείνος το σωματικό του βάρος.

Οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν σε αυτό είναι αρκετοί

Κοινωνικοί

Ένας γάμος (ή μια συμβίωση) φέρνει μαζί και κοινωνικές υποχρεώσεις: Τρώμε περισσότερο έξω, διασκεδάζουμε πιο συχνά, μαγειρεύουμε πιο συχνά και υπάρχει πάντα και το στοιχείο ότι «είμαστε-πολύ-απασχολημένοι-για-άσκηση», όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Επίσης, τα παντρεμένα ζευγάρια έχουν την τάση να μοιράζονται, να μιμούνται και να επηρεάζουν συμπεριφορές και δράσεις λόγω του κοινού περιβάλλοντος συμβίωσης. Όπως να χαλαρώνουν μαζί στον καναπέ, να τρώνε μαζί το βράδυ το κυρίως φαγητό που επιστρέφουν από τη δουλειά και να δυσκολεύονται να ασκηθούν (ακόμα κι αν το έκαναν πριν τον γάμο), γιατί πλέον δεν υπάρχει η ανάγκη εύρεσης συντρόφου. Επίσης, σε άλλες έρευνες φαίνεται η αλλαγή συνηθειών στα παντρεμένα ζευγάρια σε σχέση με τα ανύπαντρα, όπου τείνουν να πίνουν αλκοόλ με το γεύμα και να ολοκληρώνουν με κάποιο γλυκό.

Ψυχολογικοί

Υπάρχει, επιπλέον, και ένα δευτερογενές ψυχολογικό αίτιο για να διατηρείται και να υποστηρίζεται (μη συνειδητά) η αύξηση του σωματικού βάρους στα ζευγάρια. Η έννοια ότι υπάρχει μεγαλύτερο όφελος στη διατήρηση ενός προβλήματος παρά στη λύση του- ένας όρος γνωστός ως “secondary gain”. Αυτές οι συμπεριφορές είναι φυσιολογικές, αναμενόμενες, καταγεγραμμένες και, όταν τις αναγνωρίσουμε, μπορούμε να δημιουργήσουμε αρκετές δικλείδες ασφαλείας και πλάνα δράσης, τόσο προληπτικά όσο και δραστικά.

Επικοινωνία και κοινωνική-συναισθηματική υποστήριξη πάνω απ’όλα

Η βάση της επαναφοράς αυτής της διατροφικής αν- ισορροπίας στηρίζεται στην καλή, ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ των συντρόφων. Η ανοιχτή, διαφανής επικοινωνία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα είναι η αρχή μιας αλλαγής διατροφικών συνηθειών, που θα φέρει το ζευγάρι σε μια νέα ισορροπία συμβίωσης, νέων κανόνων διατροφής και άσκησης και κοινών στόχων.

Επίσης, βοηθά στην συντήρηση του αποτελέσματος. Μιας που μια από τις πιο βασικές παραμέτρους συντήρησης μιας νέας (ή αλλαγμένης) συμπεριφοράς, είναι η κοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη. Αυτή η ποιότητα της επικοινωνίας στηρίζεται στην βαθιά αγάπη, εκτίμηση και σεβασμό του ενός προς τον άλλο. Ακόμα πιο σημαντικό, σε δεξιότητες επικοινωνίας που χρειάζεται να αναπτυχθούν (μέσα από εξειδικευμένη εκπαίδευση και σε συνεργασία με ειδικό επιστήμονα υγείας).

Με την επικοινωνία δεδομένη, το πλάνο δράσης μπορεί να ξεκινήσει από το ίδιο το ζευγάρι και, φυσικά, η συμβολή του επιστήμονα διαιτολόγου εγγυάται το στοχευμένο αποτέλεσμα.

Μερικές απλές συμβουλές είναι:

  • Ξεκινήστε δημιουργώντας ένα Εβδομαδιαίο Πλάνο Συχνοτήτων κατανάλωσης κυρίως γευμάτων, με βάση τη Μεσογειακή Διατροφή: Πόσες φορές την εβδομάδα θα ετοιμάσετε όσπρια, λαδερά, ψάρι, κοτόπουλο, κρέας, ζυμαρικά. Συμφωνήστε σε αυτό και, στη συνέχεια, δομήστε το πρόγραμμά σας με τα ενδιάμεσα σνακς και το ελαφρύ σας γεύμα.
  • Θυμηθείτε ότι η οργάνωση είναι το παν! Καταγράψτε σε χαρτί τη λίστα με τα πράγματα που χρειάζεστε από το super market, τη μαναβική σας και ό,τι άλλο θα χρειαστείτε για το Εβδομαδιαίο Πλάνο σας.
  • Συμφωνήστε και σχεδιάστε τις εξόδους σας για φαγητό. Κρατήστε την καλή διάθεση, την χαλάρωση και το δέσιμο της παρέας. Διασκεδάστε, γεμίζοντας τις καρδιές σας με γέλια και συναισθήματα και όχι τα πιάτα σας με φαγητό.
  • Βάλτε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας, είτε βρίσκοντας ένα ενεργητικό αθλητικό χόμπι είτε κάνοντας μια συνδρομή σε γυμναστήριο. Κάνετε εξορμήσεις τα σαββατοκύριακα, συνδυάζοντάς τες με άσκηση. Πλέον, ακόμα και στην πόλη, υπάρχουν πολλές ομαδικές ή ατομικές ευκαιρίες για εναλλακτική φυσική δραστηριότητα το σαββατοκύριακο.
  • Κάντε την όλη διαδικασία διασκεδαστική και παιχνιδιάρικη! Ειδικά, αν εντάξετε και τον παράγοντα εκπαίδευσης μέσα σε αυτή (όπως είναι ένα χόμπι που εμπεριέχει εκπαίδευση δεξιοτήτων ή ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ανάπτυξη ικανοτήτων επικοινωνίας), θα ανανεώσετε και θα εμβαθύνετε στη σχέση σας. Θα νιώθετε υγιείς, χαρούμενοι και ικανοποιημένοι ο ένας με τον άλλον.

 

Please follow and like us:
error

Related articles

Σνακ με λιγότερες από 200 θερμίδες

Θέλεις να αισθάνεσαι ελαφριά, δραστήρια και ικανοποιημένη ότι έχεις κάνει κάτι καλό για τον εαυτό σου; Ευκολάκι, αρκεί να μην καταφύγεις στα έτοιμα και επεξεργασμένα. Άφησε το μυαλό σου να […]

Ladies Jazz Night, για την Ημέρα της Γυναίκας

  Jazzét Café, Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018, 22:00 Ladies Jazz Night Το Jazzét Café σας προσκαλεί την Πέμπτη το βράδυ στις 8 Μαρτίου σ’ ένα μουσικό αφιέρωμα με επιλογές από όμορφες […]